Tavaszi megújulás

Tavasszal a természet újjászületik, kizöldül, és végre élveztetjük a bőrünkön a nap simogató sugarait. Mi magunk is megújulunk, ehhez adunk néhány életmóddal és táplálkozással kapcsolatos tippet az alábbiakban.

Tavaszi megtisztulás

Tavasszal nemcsak a kertünket, udvarunkat kell rendbe tenni, kitakarítani, a testünk, lelkünk is megtisztulni vágyik. A téli hideg hónapokban a testünk több kalóriát igényel és ez tavaszra némi zsírpárnában jelentkezhet. A vitaminokból is hiány keletkezhet a szervezetünkben, ez fáradtságként jelentkezhet a testünkben. Ahhoz hogy ezek minél kevésbé befolyásolják a hétköznapokban való működésünket érdemes odafigyelni a fokozott vitamin pótlásra.
Már azzal sokat teszünk a jobb közérzetünkért, ha kevesebb állati fehérjét viszünk be a szervezetünkbe emellett csökkentjük a cukor, az erős fűszerek és a gabonák mennyiségét is az étrendünkben.

Masszázzsal a tisztább bőrért

A bőrünk is jelezheti a méreganyagok jelenlétét a szervezetünkben kiütésekkel pattanásokkal. Egy kellemes masszázs is sokat javíthat a bőrünk állapotán.
Jót tesz a szervezetünknek, ha csökkentjük a bevitt só és állati fehérje mennyiségét emellett kevesebb cukrot és erős fűszert használunk.  Ezzel párhuzamosan pedig növeljük az elfogyasztott zöldségek gyümölcsök mennyiségét. A súlytöbblet csupán az egyik jel. A méreganyagok jelenlétét a puffadt bőr és más tünetek is jelezhetik, mint például apró pattanások, kiütések.

A méregtelenítésben hasznos fegyvert képviselnek a gyógyteák. ezek fogyasztásával támogathatjuk a tisztulási folyamatokat. Aki nem szokott böjtölni sokat tehet az egészségéért egyhetes könnyített kúrával.

A fogyó hold támogatja a tisztulást,a méregtelenítést és a súlycsökkentést is. A titok könnyű ételek, finom a belső szervek működését is segítő támogató gyógyhatású teák. Javasoljuk a salakanyagok kiürítésének elősegítésére a nyírfalevél, gyermekláncfű és a csalán főzetét.

Finomság vagy gaz?

A természet kincseket rejt, a számunkra csak fel kell őket ismernünk, ilyenek például a tyúkhúr vagy a gyermekláncfű. Méregtelenítő hatásuk az igazi értékük.
A máj működését támogatják, amire nagy szükség van a szervezet tavaszi nagytakarításakor. Ha van, konyhakertünk a családnak szükséges mennyiséget megtermelhetjük hónapos retekből, friss salátából, borsóból, paradicsomból, paprikából.
Dupla előny, mert a kerti munka és friss levegőn való tartózkodás kellemesen elfáraszt és friss egészséges zöldségek kerülhetnek a család asztalára.

A reggelink lehet teljes kiőrlésű kenyér hidegen sajtolt olajjal vagy növényi pástétommal megkenve, mellé friss zöldségeket fogyaszthatunk.
Ebédre készítsünk változatos leveseket, főételeket gabonákból, sok zöldséget felhasználva hozzájuk.

Fűszernövényeket is termeszthetünk saját magunknak, ha csupán erkélyünk van, akkor is kis cserepekben vagy virágládában. A bazsalikom, zsálya, rozmaring, tárkony, kakukkfű remekül érzi magát cserépben is.  Használatukkal gazdagabb ízeket fogyaszthatunk a remek emésztésjavító hatásukat is élvezve.

A tavasszal virágzó akácból, bodzából, orgona sziromból pedig kellemes aromájú frissítő italokat varázsolhatunk.

A masszázzsal egészségesebb lehetsz

A köztudatban még elég mélyen gyökeredzik a masszázsról hogy csupán kellemes kikapcsolódás, közérzet javítás, ami persze igaz is, de ennél sokkal többet tud.
Sportolók, edzők, gyógytornászok egybehangzó véleménye hogy teljesítménynövelő hatása is van.
A szakszerű masszázs amellett, hogy csökkenti a stresszt és segít ellazulni hat az izmainkra a keringésünkre a bőrünk állapotára is.
A sportmasszázst már sok éve alkalmazzák világklasszis atléták a mindennapi rutin részeként.
1.Segíti a bemelegítést, flexibilisebbé teszi az izmokat, ízületeket. A mozgás szervrendszer előkészülhet a terhelésre, gyakorlatilag bemelegszik, a feszült merev izomrostok megnyúlnak ezzel csökkentve a sérülés esélyét.

2. Masszázzsal csökkenhet az izomláz

Abban az esetben is, ha edzés előtt és akkor is, ha edzés után kap masszázst a sportoló. Az ok a vérkeringés felélénkül és az izomláz kialakulását okozó tejsav hamarabb elszállításra kerül az izmokból.

3. A masszázs segítségével csökkenthetőek az ülőmunka káros hatásai

Az ülőmunkát végzők száma igen magas és folyamatosan növekszik és sokan még a szabadidejüket is a számítógép előtt görnyedve töltik. Ez hosszú távon komoly mozgásszervi problémákat eredményezhetnek. Gyógymasszázzsal és a törzsizomzat erősítésével meg lehet előzni a problémát.

4. Megszünteti a depressziót

A közelmúltban végzett tanulmány szerint az érintés, a gyengéd professzionális érintés bizonyítottan csökkenti a stresszt és a depressziót.

5. Pihentető alvás

A masszázs hozzájárulhat a pihentető alváshoz is és akár kisbabákon is érdemes kipróbálni.

6. Immunrendszer erősítésre is jó

A masszázs azzal a tulajdonságával, hogy serkenti a szervezet védekező rendszerében kulcsfontosságú szerepet betöltő fehérvérsejtek termelődését, az immunrendszert is felturbózza. Növekszik a szervezet fertőzésekkel szembeni ellenállása és javul az általános állapot.

7. Fejfájás enyhítő hatása is van

A legújabb kutatások szerint a krónikus fejfájás enyhítésében is segíthet a masszázs. A puding próbája az evés. Veszíteni csupán a fejfájásodat veszítheted. 

A rendszeresen sportolók körében egyre népszerűbb a masszázs. Egy-két hetente bárki számára ajánlott akár sportol akár nem, sőt ha ülőmunkát végzel talán még fontosabb. A munkahelyi stressz oldására is kiváló lehet.
Ha Győrben egy kellemes masszázsra vágysz megtalálod szalonunkat.

Tippek hogy ne legyél fáradt!

Végtelenül sok energiád van, és alig bírsz magaddal, minden reggel kipattansz az ágyból és pörögsz?
Akkor ezek a tanácsok nem neked szólnak.
Ha jól jönne egy kis extra energia, akkor érdemes elolvasnod tippjeinket!
Felejtsd el a „szundi gombot”! Bizonyára te is ismered azt az érzést, amikor már pár perccel az ébresztő megszólalása előtt ébren vagy és friss, kipihent vagy.
Ez nem véletlen, az agyad tudja, hogy ilyenkor indul a nap, így amikor csak még egy kicsit visszaalszol, akkor összezavarod a tested és sokkal nehezebben szeded össze magad.

Felkelés után igyál! Jó nagy pohár víz a bátrabbaknak sóval és citromlével ízesítve.
Ez számos pozitív hatással bír: stimulálja az emésztőrendszered működését, méregtelenít és lúgosító hatású és éppen úgy felfrissít, mint egy jó kávé.

Egészséges reggeli! A bevitt táplálék milyensége minősége jelentősen befolyásolja az agyunk működését. Élénkebb leszel, ha a szénhidrátok helyett fehérjét és zsírt viszel be a szervezetedbe például tojást vagy avokádót. Sokkal energikusabbá válsz, és később leszel éhes.

Mozgás! Sajnos a mozgást hajlamosak vagyunk elhanyagolni és erre számos kifogást vagyunk képesek találni nap, mint nap. A testünknek szüksége van a mozgásra. Válaszd ki, ami neked és testednek a leginkább örömet okoz és élvezd a mozgás örömét rendszeresen.

Igyál elegendő vizet!
Számos tudományos kísérlet bizonyítja, hogy a vízhiány teljesítmény csökkenéshez fáradtsághoz akár fejfájáshoz is vezethet. Ajánlott a napi 1,5-2 liter víz elfogyasztása, ami nagy melegben valamint sportoláskor természetesen növelendő.

Napfény és friss levegő!
Hormonháztartásunk egyensúlya megkívánja a megfelelő mennyiségű napfényt. A természetes fény fokozza a szerotonin termelődést a testünkben, ami a boldogsághormonunk. Ha többet vagy a szabad levegőn, boldogabb leszel.

Illóolajak!
Ízlés dolga ki melyik illatot kedveli leginkább. A legfrissítőbbek a borsmenta illetve citrom, de próbálj ki több félét és használd azt, amelyik neked működik.

Alvás!
A kipihentségünket jelentősen befolyásolja, hogy mikor bújunk ágyba. A melatonin termelésünk este kilenc körül indul be, ezért kipihentebb, vagy ha nem éjfél utánra igazítod az elalvást. Fontos hogy az alvás első fele teljesen zavartalan legyen. Az alvásigény hossza egyedi van, akinek 5-6 óra is elegendő van, aki a 8-9 órát is igényli. A lényeg hogy neked legyen komfortos az alvással eltöltött idő. Levendula vagy kamilla illóolaj segíthet az ellazulásban.

Stressz csökkentés!
Erre számos módszer létezik. Elkezdhetsz végre jógázni, úgyis rég tervezed már. Járhatsz rendszeresen masszázsra Győrben is van erre lehetőség. Olvass számodra szórakoztató könyveket. Törődj magaddal és pihenj!

Vállfájdalmaid vannak karzsibbadással?

Napjainkban sokan panaszkodnak ehhez hasonló problémákkal. Rengetegen a stresszre fogják és legyintenek rá. Érdemes foglalkozni a problémával, mert egy masszőr illetve csontkovács nagyon hatékonyan tudja kezelni.
A fájdalom oka a rossz testhelyzet eredményezi, ez leginkább irodai munkánál jön ki leggyakrabban.

Masszázzsal jól kezelhető

A folyamatos megszakítás nélküli számítógép használatból kifolyólag nagy erőkifejtésre kényszerülnek a lapocka és körüli izmok. Ezeket ROK izmoknak nevezzük szaknyelven melyek 4 izomból állnak (m.infraspinatus, m.supraspinatus, m. teres mayor, m. subcapularis). A lapockán tapadnak a nyakizmok egy rész is amelyből két izom igencsak nagy problémát tud okozni a karban ( serratus anterior és medius).
Közöttük fut a karfonat ( plexus brachialis) ami a kart és a kezet idegzi be.
A könyéknél három felé válik és ezért fordul elő, hogy a kéz egyik fele és a könyék zsibbad.
Ha ilyesmi problémái vannak keressen fel bátran Győrben az Arany János utcai masszázsszalonomban előzetes időpont egyeztetéssel, vagy foglaljon online és 1 000Ft kedvezményben részesül.
Masszázs segítségével lelazítom az ehhez köthető izmokat és a végén lenyújtom azokat.
Erre a célra gyógymasszőrként Győrben a  manager masszázsom ajánlanám ami online foglalás esetén 4500 Ft /30 perc

Masszázzsal a jobb közérzetért

Az energetikai és a fizikai állapotunk számos üdítő pihentető dologgal javítható. Egy kellemes egyben alapos masszázs által újjászülethet a legfáradtabb test is. Fogd az elnyűtt testet és vidd be egy kellemes hőmérsékletű, megnyugvást árasztó szobába ahol a központban egy széles, kényelmes masszázs ágy van. A levegőben kellemes olajok illata ölelkezik némi finom füstölő illattal. A masszőr kedves hangja beleolvad a halk megnyugtató zenébe és a test egyre lazább és nyugodtabb. A fáradtság, feszültség elillan a test újjászületik.