Nyaki gerinc anatómiája

A nyaki szakasz 7 csigolyából áll. Első kettő az atlas és axis különbözik a többitől. Az atlas egy csontgyűrűre emlékesztet itt a legnagyobb a csigolyalyuk(foramen vertebrale) mivel tt a legszélesebb a gerincvelő. Az atlas és az axsis egy dens axis nevű helyen ízesülnek ami az axis csigolyán kidudorodó fognyúlvány egy gödröcskébe megy be az atlasba. Ez egy forgóízület ami rotációra képes. Az első porckorongos összeköttetés a C2és C3 között található. A nyaki hetes csigolyát úgy tudjuk megtalálni, hogy neki a processus spinosusa ( tövisnyúlvány) a leg tömegesebb, így Ő áll ki a legjobban. A nyaki szakasz a legmozgékonyabb mert itt a legtágabb a gerinccsatorna. Ennek a szakasznak a mozgásai a flexió és extensio ( bólogatás)  A gerinc és a koponya összeköttetései két féle képpen zajlik. Az első az atlas és occiput (nyakszít) amit atlantóoccipitális ízületnek hívunk. ennek a mozgásai fej bólintás illetve ingatása.  Az I és II ízület az atlantoaxilláris ízület mi a fej tagadó mozgását teszi lehetővé (rotáció) 

Az izmok segítségével jön létre a mozgás, Ezek pedig a következők:

A musculus sternocledomastoideus  (fejbiccentő izom) ellenál a fej hátrafelé történő túlfeszítésének, egyenesen tartja a fejet, arcot felfelé és ellenkező oldal felé forgatja, m. trapesiussal együtt oldalra dönti a fejet és a nyakat. Eredése a szegycsont markolata (manubrium sterni), tapadása a halántékcsont csecsnyúlványán a processus mastoideuson)

A scaleneus izomcsoport a fej oldalra hajlításában, két oldali működés esetén a fej előre hajlásában, bordákat emelve a belégzésben van szerepük. Három részből tevődik össze  anterior, medius és posterior. Az anterior és a medius között fut a karidegfonat ( plexus brachialis) .és az arteria subclavia. Eredésük a nyakcsigolyák harántnyúlványain tapadásuk az I. II. bordán.

Splenius capitis azonos oldal felé forgatja a fejet és hátra feszíti a nyakat. Eredése C3-T6 processus spinosusokon ( tövisnyúlványok) . Tapadás az os occipitalén ( nyakszírt csonton).

 

 

 

 

 

 

Semispinalis capitis tartja a fejet, azonos oldalra hajtja a nyakat és előrehajtásnál tartja a fejet. Eredésa a Th1-Th6 és C3-C6 tövisnyúlványain tapadása pedig C2-C5 tövisnyúlványain illetve a nyakszirtcsonthoz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Semispinalis cervicis ered:Th1-Th6 és a C2-C5 tapad. Oldalra hajtja a nyakat, ellenkező oldal felé forgatja a fejet.

 

Letennéd a súlyos terheidet?

Nagyon sok ember küzd derékproblémákkal. Életünk során szinte mindannyian érintetté válunk előbb vagy utóbb. Számos megoldása kínálkozik a gyógyszeres kezelések, különböző fizikoterápiák és különféle masszázsok, krémek, olajok. Valódi megoldást mégis az fog kínálni, ha a tudatalattiban futó lélekszintű okokat is megszüntetjük .

Megkeresett egy kliens, akinek fájt a dereka már több éve. Elég komoly volt a gond, már műtéten is átesett. A fájdalom minden napját átitatta, már nem tudta milyen érzés fájdalom nélkül élni. Minden napjában több órán át voltak nagyon erős fájdalmai. Már gyógyszerekre volt szüksége hogy valamennyire minőségi életet tudjon élni és ne kínozza a folyamatosan a derékfájás.

Minden derékfájás mögött valamilyen súlyos lelki teher a felelős, ahogyan ez igaz bármely más fizikai tünetre bármi is legyen az a háttérben mindig fellelhető a lelki mozgatórugó.

Innen kiindulva kezdtük a Theta Healing konzultációk során felkutatni a háttérben rejtőzködő kiváltó okokat. Az egyik leggyakrabban felbukkanó nehézsége az volt, hogy mindig minden helyzetben kifogásokat keresett az életében. Nagyon nehezen vállalta a felelősséget a vele történt és vele kapcsolatos dolgokért. Valahogy mindig felbukkant valaki, akire át tudta tenni a felelősséget, akit hibáztathatott.

Ebből kiindulva a Theta Healing technikával elkezdtük felkutatni és feloldani a lelki terheket ezzel lehetővé téve a fizikai test számára is a változást, gyógyulást. A lélekszinten végbemenő változással lehetőséget kapott a test arra, hogy mást válasszon és választhatta a gyógyulást.

A folyamat során fény derült rá hogy a  kliens egyedül érzi magát az életben, támasz nélkül. A kezelések során felismerte, hogy a derékfájdalma arra emlékezteti őt minden egyes napon, hogy eljött az ideje hogy beleálljon végre a saját erejébe, vállaljon felelősséget az életéért. A kívülről való csodavárás helyett saját magába tekintve kutassa fel a belső, eddig önmaga elől is rejtegetett erőforrásait és használja is őket. Abbahagyhatja, hogy a környezet hibáztatásával fecséreli az erejét.

A titok csupán annyi hogy meg kellett találnunk a fizikai gond lélekszinten rejtőzködő okait és azokat megoldva megszűnhetett a betegség. Jelen esetben a derékfájás, de bármi esetében is hasonló az elv.

Néhány gondolat a Théta Healingről, azok számára, akik még nem hallottak róla. Ez egy vizualizációs technika, amelynek segítségével feltérképezhetjük, és újra programozhatjuk tudatalatti mintáinkat. A gyógyulás a derékfájás esetében is Théta agyhullámon következett be. A technika annyira gyors hogy a gyógyulás akár azonnali lehet. A gondolataink, érzéseink folyamatosan áramlanak. Minden, ami megtörténik, velünk azt elraktározza az elménk, a pozitív és negatív történések egyaránt. A tudattalanunk bekapcsolja az elraktározott emlékeket, tapasztalatokat, ha hasonló helyzetbe kerül.

A kliens megszokta, hogy úgy kap figyelmet, hogy panaszkodik, és ha eleget panaszkodik, akkor figyelmet és segítséget kap. A tudatalattijának megtanítottuk, hogy a fájdalom választása nélkül is kaphat figyelmet és segítséget és így a jövőben élhet a derékfájdalma nélkül.

Arthrosis vagy arthritis?

Mivel rendkívül hasonlít a két szó ezért egészségügyi modulzárókon illetve záróvizsgán mindig előfordulnak.  Arthrosis esetek többségében arthritis okozza de nézzük mik is a különbségek.

Az arthr az minden esetben az articulatiora tehát az ízületre utal. az itis pedig minden esetben gyulladást jelent ( Enthesitis-eredés/tapadás betegség, bursitis-nyáktömlő gyulladás…stb). Az ahrtrosis viszont az ízület degeneratív betegsége, köznyelvben kopás.

Miért érdekesek ezek a masszázs szempontjából?

Arthritist nem lehet masszírozni mivel az egész ízület gyulladásban van és külső behatásra ez még jobban felerősödik. Ilyenkor az ízületi folyadék elburjánzik, ez a szervezet védekező mechanizmusa. Az ízületi tok ( capsula ) feszessé válik és begyulaszthatja  a körülötte lévő lágy részeket. A hideg kimondottan jó hatású a lehet, ha a páciens bírja. A jegelést sem érdemes túlzásba vinni mivel ez is okozhat problémát. A szervezet válaszreakciója még nagyobb gyulladás lehet.
A helyes jegelés 20 mp jegelés/ 10mp pihenő ezt 5x.

Arthrosist ha nincs gyulladásban lehet masszírozni, sőt kimondottan jó hatású. Ez valamilyen ízületi struktúra megváltozását jelenti, ami mozgásbeszűkülést illetve fájdalmat okoz. A kopás hatására a környező lágyrészek, mint, bursa , enthenitis, capsula , ligamentumok (szallagok) is sérülhetnek. Radiológiai tünete is lehet ha pl a csigolyák között keletkeznek és nyomják az ideget, de akár a karba is előfordulhat, hogy a plexus brachalist ( karfonat) irritálja. Jellemző rá a reggeli úgynevezett indulási fájdalom ( startmerevség) ami a „bejáratódás” során múlik. jó hatású rá a meleg és a masszázs. Én masszázskor leginkább nyújtó fogásokat szeretek alkalmazni mert az eddigi tapasztalat azt mutatja, hogy ez a legjobb. Ilyenkor az izmok megszabadulnak a folyamatos feszüléstől és egy picit „fellélegeznek”

Rizikófaktorok a kemény fizikai egyoldalú munka vagy a folyamatos egyfajta pózban ülés. Ha hasonló tünetei vannak érdemes mindenképp orvoshoz fordulni és a kezelést kiegészíteni rendszeres masszázzsal, hogy életminősége jobb legyen. A kínálatomból a teljes regeneráló sportmasszázst ajánlom erre a problémára.

Spondylosis: csigolyák közti porckorong degeneratív megbetegedése

Férfiaknál és nőknél bármely életkorban előfordulhat.  A csigolyák közelebb kerülnek egymáshoz és a porckorongok valamilyen oknál fogva lelapulnak és összenyomódnak. A Porckorong ( Discus ) két részből áll. A külső rostosgyűrű ( annulus fibrosus) közrefogja a belső kocsonyás magot (nucleus pulposus). A lelapulás hatására valamelyik részen kiboltusolás tapasztalható, ami nyomhatja a függőlegesen lefutó szalagokat. A gerinc előtt és mögött is fut egy stabilizáló szalag. Ezeket ahol nyomja, vagy a tapadási pontján elcsontosodás alakulhat ki vagy a két csigolya között spondylophiták vagy osteophitál ( csőrök/kapcsok) keletkezhetnek. Rosszabb esetben beszűkítik a csigolyaközti lyukakat ( foramen intervertebra) és az ideggyököt is nyomhatja, ami zsibbadáshoz vezethet a végtagok különböző pontjain.

Előzménye lehet gyenge derékfájdalom, de a gerinc bármely szakaszán előfordul. A legjobban az ülőmunkát végzők illetve a fokozott fizikai munkát végzők vannak kitéve ennek a betegségnek (Tehát bárki ☹ ) Sajnos Magyarországon ez is népbetegség a mozgásszervi betegségek legnagyobb része ez. Fontos a megelőzés a rendszeres testmozgás illetve a regenerálódáshoz szükséges pihentető programok pl masszázs. A masszázs nem csak a megelőzésben, hanem a betegség kialakulásakor is fontos mivel az izmok folyamatos lazítása és a különböző nyújtó masszázsfogások sokat segítenek a fájdalom elviselésében.

Tavaszi megújulás

Tavasszal a természet újjászületik, kizöldül, és végre élveztetjük a bőrünkön a nap simogató sugarait. Mi magunk is megújulunk, ehhez adunk néhány életmóddal és táplálkozással kapcsolatos tippet az alábbiakban.

Tavaszi megtisztulás

Tavasszal nemcsak a kertünket, udvarunkat kell rendbe tenni, kitakarítani, a testünk, lelkünk is megtisztulni vágyik. A téli hideg hónapokban a testünk több kalóriát igényel és ez tavaszra némi zsírpárnában jelentkezhet. A vitaminokból is hiány keletkezhet a szervezetünkben, ez fáradtságként jelentkezhet a testünkben. Ahhoz hogy ezek minél kevésbé befolyásolják a hétköznapokban való működésünket érdemes odafigyelni a fokozott vitamin pótlásra.
Már azzal sokat teszünk a jobb közérzetünkért, ha kevesebb állati fehérjét viszünk be a szervezetünkbe emellett csökkentjük a cukor, az erős fűszerek és a gabonák mennyiségét is az étrendünkben.

Masszázzsal a tisztább bőrért

A bőrünk is jelezheti a méreganyagok jelenlétét a szervezetünkben kiütésekkel pattanásokkal. Egy kellemes masszázs is sokat javíthat a bőrünk állapotán.
Jót tesz a szervezetünknek, ha csökkentjük a bevitt só és állati fehérje mennyiségét emellett kevesebb cukrot és erős fűszert használunk.  Ezzel párhuzamosan pedig növeljük az elfogyasztott zöldségek gyümölcsök mennyiségét. A súlytöbblet csupán az egyik jel. A méreganyagok jelenlétét a puffadt bőr és más tünetek is jelezhetik, mint például apró pattanások, kiütések.

A méregtelenítésben hasznos fegyvert képviselnek a gyógyteák. ezek fogyasztásával támogathatjuk a tisztulási folyamatokat. Aki nem szokott böjtölni sokat tehet az egészségéért egyhetes könnyített kúrával.

A fogyó hold támogatja a tisztulást,a méregtelenítést és a súlycsökkentést is. A titok könnyű ételek, finom a belső szervek működését is segítő támogató gyógyhatású teák. Javasoljuk a salakanyagok kiürítésének elősegítésére a nyírfalevél, gyermekláncfű és a csalán főzetét.

Finomság vagy gaz?

A természet kincseket rejt, a számunkra csak fel kell őket ismernünk, ilyenek például a tyúkhúr vagy a gyermekláncfű. Méregtelenítő hatásuk az igazi értékük.
A máj működését támogatják, amire nagy szükség van a szervezet tavaszi nagytakarításakor. Ha van, konyhakertünk a családnak szükséges mennyiséget megtermelhetjük hónapos retekből, friss salátából, borsóból, paradicsomból, paprikából.
Dupla előny, mert a kerti munka és friss levegőn való tartózkodás kellemesen elfáraszt és friss egészséges zöldségek kerülhetnek a család asztalára.

A reggelink lehet teljes kiőrlésű kenyér hidegen sajtolt olajjal vagy növényi pástétommal megkenve, mellé friss zöldségeket fogyaszthatunk.
Ebédre készítsünk változatos leveseket, főételeket gabonákból, sok zöldséget felhasználva hozzájuk.

Fűszernövényeket is termeszthetünk saját magunknak, ha csupán erkélyünk van, akkor is kis cserepekben vagy virágládában. A bazsalikom, zsálya, rozmaring, tárkony, kakukkfű remekül érzi magát cserépben is.  Használatukkal gazdagabb ízeket fogyaszthatunk a remek emésztésjavító hatásukat is élvezve.

A tavasszal virágzó akácból, bodzából, orgona sziromból pedig kellemes aromájú frissítő italokat varázsolhatunk.

A masszázzsal egészségesebb lehetsz

A köztudatban még elég mélyen gyökeredzik a masszázsról hogy csupán kellemes kikapcsolódás, közérzet javítás, ami persze igaz is, de ennél sokkal többet tud.
Sportolók, edzők, gyógytornászok egybehangzó véleménye hogy teljesítménynövelő hatása is van.
A szakszerű masszázs amellett, hogy csökkenti a stresszt és segít ellazulni hat az izmainkra a keringésünkre a bőrünk állapotára is.
A sportmasszázst már sok éve alkalmazzák világklasszis atléták a mindennapi rutin részeként.
1.Segíti a bemelegítést, flexibilisebbé teszi az izmokat, ízületeket. A mozgás szervrendszer előkészülhet a terhelésre, gyakorlatilag bemelegszik, a feszült merev izomrostok megnyúlnak ezzel csökkentve a sérülés esélyét.

2. Masszázzsal csökkenhet az izomláz

Abban az esetben is, ha edzés előtt és akkor is, ha edzés után kap masszázst a sportoló. Az ok a vérkeringés felélénkül és az izomláz kialakulását okozó tejsav hamarabb elszállításra kerül az izmokból.

3. A masszázs segítségével csökkenthetőek az ülőmunka káros hatásai

Az ülőmunkát végzők száma igen magas és folyamatosan növekszik és sokan még a szabadidejüket is a számítógép előtt görnyedve töltik. Ez hosszú távon komoly mozgásszervi problémákat eredményezhetnek. Gyógymasszázzsal és a törzsizomzat erősítésével meg lehet előzni a problémát.

4. Megszünteti a depressziót

A közelmúltban végzett tanulmány szerint az érintés, a gyengéd professzionális érintés bizonyítottan csökkenti a stresszt és a depressziót.

5. Pihentető alvás

A masszázs hozzájárulhat a pihentető alváshoz is és akár kisbabákon is érdemes kipróbálni.

6. Immunrendszer erősítésre is jó

A masszázs azzal a tulajdonságával, hogy serkenti a szervezet védekező rendszerében kulcsfontosságú szerepet betöltő fehérvérsejtek termelődését, az immunrendszert is felturbózza. Növekszik a szervezet fertőzésekkel szembeni ellenállása és javul az általános állapot.

7. Fejfájás enyhítő hatása is van

A legújabb kutatások szerint a krónikus fejfájás enyhítésében is segíthet a masszázs. A puding próbája az evés. Veszíteni csupán a fejfájásodat veszítheted. 

A rendszeresen sportolók körében egyre népszerűbb a masszázs. Egy-két hetente bárki számára ajánlott akár sportol akár nem, sőt ha ülőmunkát végzel talán még fontosabb. A munkahelyi stressz oldására is kiváló lehet.
Ha Győrben egy kellemes masszázsra vágysz megtalálod szalonunkat.

Tippek hogy ne legyél fáradt!

Végtelenül sok energiád van, és alig bírsz magaddal, minden reggel kipattansz az ágyból és pörögsz?
Akkor ezek a tanácsok nem neked szólnak.
Ha jól jönne egy kis extra energia, akkor érdemes elolvasnod tippjeinket!
Felejtsd el a „szundi gombot”! Bizonyára te is ismered azt az érzést, amikor már pár perccel az ébresztő megszólalása előtt ébren vagy és friss, kipihent vagy.
Ez nem véletlen, az agyad tudja, hogy ilyenkor indul a nap, így amikor csak még egy kicsit visszaalszol, akkor összezavarod a tested és sokkal nehezebben szeded össze magad.

Felkelés után igyál! Jó nagy pohár víz a bátrabbaknak sóval és citromlével ízesítve.
Ez számos pozitív hatással bír: stimulálja az emésztőrendszered működését, méregtelenít és lúgosító hatású és éppen úgy felfrissít, mint egy jó kávé.

Egészséges reggeli! A bevitt táplálék milyensége minősége jelentősen befolyásolja az agyunk működését. Élénkebb leszel, ha a szénhidrátok helyett fehérjét és zsírt viszel be a szervezetedbe például tojást vagy avokádót. Sokkal energikusabbá válsz, és később leszel éhes.

Mozgás! Sajnos a mozgást hajlamosak vagyunk elhanyagolni és erre számos kifogást vagyunk képesek találni nap, mint nap. A testünknek szüksége van a mozgásra. Válaszd ki, ami neked és testednek a leginkább örömet okoz és élvezd a mozgás örömét rendszeresen.

Igyál elegendő vizet!
Számos tudományos kísérlet bizonyítja, hogy a vízhiány teljesítmény csökkenéshez fáradtsághoz akár fejfájáshoz is vezethet. Ajánlott a napi 1,5-2 liter víz elfogyasztása, ami nagy melegben valamint sportoláskor természetesen növelendő.

Napfény és friss levegő!
Hormonháztartásunk egyensúlya megkívánja a megfelelő mennyiségű napfényt. A természetes fény fokozza a szerotonin termelődést a testünkben, ami a boldogsághormonunk. Ha többet vagy a szabad levegőn, boldogabb leszel.

Illóolajak!
Ízlés dolga ki melyik illatot kedveli leginkább. A legfrissítőbbek a borsmenta illetve citrom, de próbálj ki több félét és használd azt, amelyik neked működik.

Alvás!
A kipihentségünket jelentősen befolyásolja, hogy mikor bújunk ágyba. A melatonin termelésünk este kilenc körül indul be, ezért kipihentebb, vagy ha nem éjfél utánra igazítod az elalvást. Fontos hogy az alvás első fele teljesen zavartalan legyen. Az alvásigény hossza egyedi van, akinek 5-6 óra is elegendő van, aki a 8-9 órát is igényli. A lényeg hogy neked legyen komfortos az alvással eltöltött idő. Levendula vagy kamilla illóolaj segíthet az ellazulásban.

Stressz csökkentés!
Erre számos módszer létezik. Elkezdhetsz végre jógázni, úgyis rég tervezed már. Járhatsz rendszeresen masszázsra Győrben is van erre lehetőség. Olvass számodra szórakoztató könyveket. Törődj magaddal és pihenj!

Vállfájdalmaid vannak karzsibbadással?

Napjainkban sokan panaszkodnak ehhez hasonló problémákkal. Rengetegen a stresszre fogják és legyintenek rá. Érdemes foglalkozni a problémával, mert egy masszőr illetve csontkovács nagyon hatékonyan tudja kezelni.
A fájdalom oka a rossz testhelyzet eredményezi, ez leginkább irodai munkánál jön ki leggyakrabban.

Masszázzsal jól kezelhető

A folyamatos megszakítás nélküli számítógép használatból kifolyólag nagy erőkifejtésre kényszerülnek a lapocka és körüli izmok. Ezeket ROK izmoknak nevezzük szaknyelven melyek 4 izomból állnak (m.infraspinatus, m.supraspinatus, m. teres mayor, m. subcapularis). A lapockán tapadnak a nyakizmok egy rész is amelyből két izom igencsak nagy problémát tud okozni a karban ( serratus anterior és medius).
Közöttük fut a karfonat ( plexus brachialis) ami a kart és a kezet idegzi be.
A könyéknél három felé válik és ezért fordul elő, hogy a kéz egyik fele és a könyék zsibbad.
Ha ilyesmi problémái vannak keressen fel bátran Győrben az Arany János utcai masszázsszalonomban előzetes időpont egyeztetéssel, vagy foglaljon online és 1 000Ft kedvezményben részesül.
Masszázs segítségével lelazítom az ehhez köthető izmokat és a végén lenyújtom azokat.
Erre a célra gyógymasszőrként Győrben a  manager masszázsom ajánlanám ami online foglalás esetén 4500 Ft /30 perc

Masszázzsal a jobb közérzetért

Az energetikai és a fizikai állapotunk számos üdítő pihentető dologgal javítható. Egy kellemes egyben alapos masszázs által újjászülethet a legfáradtabb test is. Fogd az elnyűtt testet és vidd be egy kellemes hőmérsékletű, megnyugvást árasztó szobába ahol a központban egy széles, kényelmes masszázs ágy van. A levegőben kellemes olajok illata ölelkezik némi finom füstölő illattal. A masszőr kedves hangja beleolvad a halk megnyugtató zenébe és a test egyre lazább és nyugodtabb. A fáradtság, feszültség elillan a test újjászületik.